Taller 'El desenvolupament i aplicació dels Plans de mesures antifrau en ajuntaments de més de 50.000 habitants' (Tallers Antifrau FMC-DIBA)

dijous
Març 2022
Data de finalització: dijous, 24/03/2022 - 13:00

L'enfortiment dels mecanismes d'integritat

Docent: Rafael Jiménez Asensio. Consultor de les administracions públiques i catedràtic acreditat de Dret Constitucional.

• Durada: 3 hores

• Horari: de 10 a 13 hores

• Modalitat: La jornada se celebrarà se celebrarà en format híbrid (presencialment i en streaming).

Inscripcions fins el 15 de març.

A conseqüència de les exigències derivades de l’Ordre HFP 1030/2021, de 29 de setembre, per la qual s’aprova el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, les entitats locals que participin en l’execució de fons europeus vinculats amb el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, han d’aprovar un Pla de mesures antifrau amb els continguts mínims establerts en aquesta norma reglamentària amb la finalitat de garantir el principi de bona gestió financera i protegir els interessos financers de la Unió mitjançant la prevenció, detecció i correcció de les irregularitats, el frau, la corrupció i els conflictes d’interessos en la gestió de tals recursos.

La introducció a aquesta sessió pretén emmarcar conceptualment els plans de mesures antifrau en el que és una política d’integritat institucional i, concretament, veure el seu enquadrament en la possible implantació d’un Sistema d’Integritat Institucional com a part substantiva d’un model de Governança Local, amb la finalitat de reforçar els mecanismes d’integritat en el govern local.

Concretament, l’objecte de la sessió formativa és, d’una banda, dibuixar les línies mestres que ha de contenir un pla de mesures antifrau per a ajuntaments de més de 50.000 habitants, Diputacions i Consells Comarcals, i procedir al seu torn a presentar diferents models de plans de mesures antifrau aprovats per diferents governs locals amb la finalitat que pugui servir de bones pràctiques o marcs de referència.

D’altra banda, es pretén dedicar un espai important de la sessió a identificar quines són les qüestions principals en el desenvolupament i aplicació dels esmentats plans antifrau (com aplicar les mesures?), i a obrir un debat en el qual les persones assistents puguin plantejar les preguntes o qüestions que estimin pertinents al voltant de l’elaboració i aplicació d'aquests.

Organitza:
Federació de Municipis de Catalunya
Diputació de Barcelona

Trobareu tota la informació en aquest enllaç: http://formacio.fmc.cat/09/index.asp?opc=1&id_curs=556&dia=20220324&esseminari=0