El dissabte 28 de setembre es commemora el Dia Internacional de l'Accés Universal a la Informació...voleu que us ajudem en la gestió de l'accés a la informació?

Reconeixent la importància de l'accés a la informació, la 74a Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar el 28 de setembre com el Dia Internacional de l'Accés Universal a la Informació. La creació d’aquest dia, exemplifica la necessitat de fer accessible la informació posant-la a l’abast de la ciutadania. I aquesta necessitat es posa de manifest també en l'àmbit normatiu en les lleis 19/2013 (estatal) i 19/2014 (catalana) de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Us volem ajudar a donar tant en la gestió d'aquest accés com en donar compliment al qual la normativa ens indica . Per aquest motiu us recordem que en el catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona d'aquest 2024, des del Gabinet d'Innovació Digital oferim el recurs "Millora de l'accés a la informació pública": es tracta d'un suport per a millorar la gestió de l'accés a la informació pública dels ens locals, i les accions de millora estan adreçades a optimitzar tots els aspectes identificats pel Síndic de Greuges en el seu darrer informe amb l'objectiu d'impulsar governs locals transparents i eficients, propers a la ciutadania.

Qui pot demanar el recurs?

• Ajuntaments de municipis fins a 5.000 habitants
  • Consells comarcals

Què treballarem?

Aquest recurs pot abordar els següents aspectes:
1. Diagnosi i identificació del pla d'acció per adaptar la gestió de les peticions d'accés al marc normatiu.
2. Identificació i definició de les funcions de la Unitat d'informació prevista per la normativa.
3. Accions de sensibilització i canvi cultural als treballadors públics.
4. Anàlisi i redisseny del procés de gestió de les Sol·licituds d'accés a la informació pública (SAIPS).
5. Accés al modelari de documents de suport a la gestió de les SAIPS.
6. Accés a campanyes de promoció de l'accés a la informació pública.
7. Test del sol·licitant ocult per a identificar àmbits de millora aplicats.

Si no ho heu fet ja, us animem a demanar aquest recurs (teniu fins al 31/12/2024)!