Destacats

Setmana del Govern Obert 2024 (OGW): moltes gràcies per la vostra participació!


 

La setmana del 10 al 14 de juny del 2024, s'ha realitzat la #OpenGovWeek - Setmana del Govern Obert, on la Diputació de Barcelona, per mitjà del Gabinet d'Innovació Digital, i en concret a través de la comunitat de Transparència i Govern Obert, ha participat amb diferents activitats. 
 

Diagnosi i detecció de necessitats al territori: que fa falta als ens locals en matèria de Transparència i Bon Govern?

El mes de febrer de 2024 es van publicar els resultats de l’enquesta de detecció de necessitats tècniques en l’àmbit del govern obert, realitzada també el 2017 i el 2021, als ajuntaments de la província.

Actualitzats els documents per l’elaboració d’un Pla de Mesures Antifrau

Recentment s’ha actualitat l’apartat on es troben disponibles els models i documents per l’elaboració d’un Pla de Mesures Antifrau que la Diputació de Barcelona posa a disposició pel conjunt d’ens locals que vulguin elaborar el seu propi Pla.

Concretament, s’han actualitzat els models i documents de Declaració absència de conflicte d'interessos (DACI). Recordem que han de subscriure una DACI totes aquelles persones que signin expedients finançats o a finançar per Fons Next Generation UE.

Bústia GOmunicipal





 

Bústia GOmunicipal


Posem a la vostra disposició la bústia de correu específica per a dubtes relatius a temes tractats a la comunitat.

Des d'aquesta bústia atendrem tots els vostres dubtes.

Consultes sobre accés a la informació pública

Teniu alguna consulta sobre accés a la informació pública?

Recordeu que ens podeu fer arribar les vostres consultes relacionades amb aquest tema mitjançant el formulari que teniu a la Comunitat de Transparència i Govern Obert: https://governobert.diba.cat/node/435

El meu ajuntament és una bona pràctica

El món local està ple de bones pràctiques que és important visualitzar. 

Des de la comunitat de Transparència i Govern Obert, ho visualitzem en un mapa. 

Si tens algún ítem de transparència del que et sents especialment orgullós no dubtis a compartir-ho amb nosaltres. Ho analitzarem, i si respon a un o varis dels criteris per ser una bona pràctica, ho compartim en el nostre mapa.

Guia accés a la informació pública i les llicències de reutilització de la informació

Sabíeu que cal informar el ciutadà de la llicència de reutilització que s’aplica a la informació a la qual es facilita l’accés? Què són les llicències de reutilització de la informació? Què diu la normativa? Per a què serveixen? Tot això us ho expliquem al document que us oferim.

dimecres
06
09:30h
Novembre 2024

Curs "Transparència, accés a la informació, dades obertes: què puc publicar sense por?"

S'adreça a personal relacionat amb l'àmbit de la transparència i accés a la informació pública

El curs té per objectiu:

Identificar l'impacte de l'elaboració de documents i ús de dades en els ens locals en relació a la transparència.
L'accés a la informació pública i les dades obertes.
Conèixer com generar correctament documents administratius per facilitar la transparència i la reutilització.

S'adreça a personal relacionats amb l'àmbit de la transparència i accés a la informació pública.

dimecres
30
09:30h
Octubre 2024

Curs "Transparència, accés a la informació, dades obertes: què puc publicar sense por?"

S'adreça a personal relacionat amb l'àmbit de la transparència i accés a la informació pública

El curs té per objectiu:

Identificar l'impacte de l'elaboració de documents i ús de dades en els ens locals en relació a la transparència.
L'accés a la informació pública i les dades obertes.
Conèixer com generar correctament documents administratius per facilitar la transparència i la reutilització.

S'adreça a personal relacionats amb l'àmbit de la transparència i accés a la informació pública.

dimecres
23
09:00h
Octubre 2024

Curs "Transparència, accés a la informació, dades obertes: què puc publicar sense por?"

S'adreça a personal relacionat amb l'àmbit de la transparència i accés a la informació pública

El curs té per objectiu:

Identificar l'impacte de l'elaboració de documents i ús de dades en els ens locals en relació a la transparència.
L'accés a la informació pública i les dades obertes.
Conèixer com generar correctament documents administratius per facilitar la transparència i la reutilització.

S'adreça a personal relacionats amb l'àmbit de la transparència i accés a la informació pública.