Saps quin circuit seguir quan arriba una sol·licitud d'accés a la informació pública a l'ajuntament? Aquí tens el pas a pas!
En l'informe de seguiment de la transparència que, amb caràcter anual, realitza el Síndic de Greuges s'hi recull que la gran majoria dels ajuntaments i els seus ens depenents no disposen d'un procediment aprovat per a la gestió de l'accés a la informació pública.
En aquest sentit, des del Gabinet d'Innovació Digital hem elaborat un circuit per poder seguir, pas a pas, el procediment de gestió de l'accés a la informació pública quan entra una sol·licitud a l'ajuntament, basant-nos en la normativa de transparència. El circuit considera els diferents tipus de sol·licitud i casuístiques diverses, facilitant el camí per donar resposta a les sol·licituds. Així, esdevé un model estàndar del procés.
Al llarg d'aquest circuit es torben referències a models de documents. Són models de documents administratius que es poden utilitzar en el marc de gestió d'una SAIP, els quals estan treballats amb comunicació clara. Podeu trobar tots els models esmentats aquí.
Esperem que aquesta publicació us pugui ajudar, a les entitats locals catalanes, a sistematitzar el procés d’accés a la informació pública.