Ja està disponible el Butlletí de Transparència i Govern Obert del mes de març!

Ja podeu fer un cop d'ull al butlletí de transparència i govern obert amb les novetats d'aquest mes de març. A aquest butlletí hi podreu trobar:

OpenGovWeek 2024: del 10 al 14 de juny.

Torna la OpenGovWeek, una setmana en la que tota la comunitat al voltant del Govern Obert oferim diferents activitats per enfortir les nostres democràcies i seguir avançant per aconseguir unes administracions més obertes, participatives i transparents.

Quina informació hem d'actualitzar en el portal de transparència aquest mes de març?

Amb l'objectiu de donar correcte compliment a la normativa de transparència i d'ajudar-vos en el manteniment i la gestió de la transparència,  mensualment realitzarem un recordatori de quina és la informació que cal actualitzar o revisar per verificar que s'està visualitzant correctament i està actualitzada.

Article EAPC- La traçabilitat de les decisions públiques: un pas més envers la transparència (Josep Martí Pons)

Aquest article tracta la situació actual vinculada amb la transparència de la informació que es proporciona a la ciutadania, perquè pugui servir per establir un debat sobre la conveniència de dur a terme diverses accions, normatives i/o no normatives, que puguin millorar el nivell de coneixement dels ciutadans sobre la presa de decisions públiques.

Dijous GOmunicipal d'abril: El portal de transparència: on som i cap a on anem? -Amb el Consorci AOC

El portal de transparència que majoritàriament s’utilitza per part dels ens catalans és el que ofereix el Consorci AOC en el marc de la Xarxa de Governs Oberts de Catalunya.

Ja està disponible el Butlletí de Transparència i Govern Obert del mes de febrer!

Ja podeu fer un cop d'ull al butlletí de transparència i govern obert amb les novetats d'aquest mes de febrer. A aquest butlletí hi podreu trobar:

Caravana d'Innovació Digital: experiències innovadores.

Els governs locals estem cridats a construir governs oberts i transparents que impulsin territoris sostenibles que garanteixin oportunitats educatives, laborals i d'accés als serveis bàsics a les persones que hi viuen.

L'EIAC presenta el Model d'autoavaluació PIO: ètica i intel·ligència artificial. Com estem? Avaluem-nos.

L'EIAC (Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial de Catalunya), que té com a objectiu principal estudiar les conseqüències ètiques, socials i legals, així com els riscos i oportunitats de la implantació de la Intel·ligència Artificial en la vida diària a Catalunya, presenta el model d'autoavaluació PIO (Principis, indicadors i observables) per avançar en l'avaluació ètica de dades i sistemes d'intel·ligència artificial a través d'un formulari de verificació o checklist.

Tens dubtes a l'hora de donar publicitat a documents amb dades personals? Escolta aquest podcast de l'APDCAT: "La protecció de dades als ens municipals".

L'Autoritat Catalana de Protecció de Dades impulsa un podcast divulgatiu per sensibilitzar la ciutadania en matèria de protecció de dades.