Jornada “Traiem suc a les dades obertes”

dijous
Març 2022
Data de finalització: dijous, 10/03/2022 - 12:30

En el marc de l’Open Data Day 2022, el Consorci AOC,  en col·laboració amb l‘Ajuntament de Tarragona, l’Ajuntament de Miravet i l’Ajuntament de Garcia, organitza el dia 10 de març una jornada demostrativa en línia on s’exposaran diferents experiències que poden ser d’interès per a persones reutilitzadores de dades,  ciutadania i treballadors públics que vulguin aprofundir en el coneixement de les dades que les administracions publiquen en els seus portals de dades obertes.

La jornada, que es farà a través de la plataforma TEAMS d’11 a 12:30 hores, està estructurada en base a 6 preguntes que obtindran resposta amb l’ús de les dades obertes.

La sessió treballarà temàtiques com per exemple les entitats d’un municipi, l’endeutament públic, els pressupostos municipals o la distribució de la població al municipi per edats. Es faran servir fulls de càlcul, eines per extreure, transformar i carregar la informació, eines que faciliten fer quadres de comandament i solucions per mostrar els resultats en mapes. Tot plegat per esprémer al màxim les possibilitats que ens donen les dades obertes.

L’Open Data Day és una iniciativa a escala mundial que se celebra des de fa 10 anys i on grups d’arreu del món creen esdeveniments locals i utilitzen les dades obertes en les seves comunitats per crear aplicacions, visualitzacions, fer open dades o publicar anàlisi. Es tracta d’un esdeveniment anual que busca promoure el coneixement de dades obertes a escala mundial.

Ponents

• Ferran Farriol Vilà (Consorci AOC)
  • David Pastor Vila (Consorci AOC)
  • Felipe Ruiz Rodríguez (Ajuntament de Tarragona)
  • Heura Vidal Luengo (Ajuntament de Garcia)
  • Anna Jornet Jornet (Ajuntament de Miravet)

Per participar-hi, cal inscriure’s mitjançant el formulari d’inscripció a la jornada “Traiem suc a les dades obertes”.

Trobareu tota la informació en el següent enllaç: https://www.aoc.cat/2022/1000302933/jornada-dades-obertes-2022/

Etiquetes:
#opendataday