Model de procés d'accés a la informació pública

En l'informe de seguiment de la transparència que, amb caràcter anual, realitza el Síndic de Greuges (edició 2021) s'hi recull que el 95,5% dels ajuntaments i els seus ens depenents no disposen d'un procediment aprovat per a la gestió de l'accés a la informació pública. 

En aquest sentit, l’Àrea d’innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona ha elaborat aquest document per tal de facilitar a les entitats locals un model estàndard del procés d’accés a la informació amb el detall de cadascun dels passos que exigeix la legislació.

Aquest procés s’estructura en tres apartats

1. L’admissió a tràmit de la petició

2. La valoració dels seus límits i ponderació

3. L'afectació dels interessos de tercers

La descripció d’aquest procés s’ha basat en el circuit que estableix la Llei catalana, en el benentès que és més exhaustiva que la llei estatal, a excepció d’algun punt més inconcret com la notificació de la recepció que apareix més detallat a la Llei estatal.

Esperem que aquesta publicació us pugui ajudar, a les entitats locals catalanes, a sistematitzar el procés d’accés a la informació pública.

I ja sabeu que estem oberts a incorporar qualsevol suggeriment o proposta de millora que ens feu arribar a: gb.innovaciod@diba.cat