L'AOC publica la segona edició de l'informe comparatiu de la implantació i l'ús de l'administració digital i la llei de transparència.

L'AOC va publicar a finals d'any 2023 la segona edició de l'informe comparatiu de la implantació i l'ús de l'administració digital i la llei de transparència dels ajuntaments de Catalunya en comparació amb els de la resta de l'Estat, utilitzant les dades obertes que publica l'Administració General de l'Estat i l'AOC.

La principal conclusió que se n'extreu és que els ajuntaments catalans lideren la transformació digital de l'Estat:

• el nivell d'ús dels tràmits digitals a Catalunya duplica el de la resta d'Espanya
  • el desplegament de la llei de transparència és un 78% més elevat a Catalunya
  • els ajuntaments catalans tripliquen l'ús dels serveis d'interoperabilitat respecte als de l'Estat

Per tant, les conclusions de l’informe comparatiu posen de manifest que els ajuntaments de Catalunya lideren de manera destacada la digitalització a nivell estatal en tots els àmbits: major ús dels serveis d’administració electrònica, nombre més elevat de consultes d’interoperabilitat i millor compliment de la Llei de Transparència.

Us recomanem fer una lectura més detallada de l'informe i de la metodologia emprada.