Recurs de catàleg DIBA: millora de l'accés a la informació pública.

En el catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona d'aquest 2024, des del Gabinet d'Innovació Digital oferim el recurs "Millora de l'accés a la informació pública".

Es tracta d'un suport per a millorar la gestió de l'accés a la informació pública dels ens locals, i les accions de millora estan adreçades a optimitzar tots els aspectes identificats pel Síndic de Greuges en el seu darrer informe amb l'objectiu d'impulsar governs locals transparents i eficients, propers a la ciutadania.

Aquest recurs pot abordar els següents aspectes:

1. Diagnosi i identificació del pla d'acció per adaptar la gestió de les peticions d'accés al marc normatiu.
2. Identificació i definició de les funcions de la Unitat d'informació prevista per la normativa.
3. Accions de sensibilització i canvi cultural als treballadors públics.
4. Anàlisi i redisseny del procés de gestió de les Sol·licituds d'accés a la informació pública (SAIPS).
5. Accés al modelari de documents de suport a la gestió de les SAIPS.
6. Accés a campanyes de promoció de l'accés a la informació pública.
7. Test del sol·licitant ocult per a identificar àmbits de millora aplicats.

Qui pot demanar el recurs?

• Ajuntaments de municipis fins a 5.000 habitants
  • Consells comarcals

Si voleu consultar més informació o voleu accedir a la convocatòria, feu clic al següent enllaç: Millora de l'accés a la informació pública