El 24 de març, últim dia de la Setmana del Govern Obert (OGW), vam parlar sobre accés a la informació pública i l’anonimització de les dades.
Tot seguit us fem un recull de tota la informació i recursos que us hem presentat en aquest àmbit.
Webinar: amb el webinar "Anonimització de dades en els documents administratius que s'han de publicar: com s'han de tractar les dades de caràcter personal?" [3], a càrrec de Carles San José -consultor i formador al sector públic en matèries de transparència, protecció de dades i procediment administratiu en general- hem pogut aclarir els dubtes que se’ns generen en el moment de publicar dades de caràcter personal i com elaborar documents administratius per a facilitar l’accés a la informació pública.
Material de sensibilització del Dret d’Accés a la informació pública [4]: en l’Informe de transparència 2022, el Síndic de Greuges recomana a les administracions fer difusió per donar a conèixer a la ciutadania el dret d’accés. Per donar resposta a aquesta necessitat, des de Diputació de Barcelona hem elaborat materials de sensibilització pensats per a ser utilitzats pels ens locals en els seus propis canals de difusió.
Us animem a consultar l'apartat d'Accés a la informació pública de la nostra Comunitat [5]per aprofundir en tot aquest àmbit!
I si voleu compartir la vostra expertesa o posar en comú dubtes, ho podeu fer en l'apartat del fòrum de la comunitat [6].
Enllaços:
[1] https://governobert.diba.cat/
[2] https://governobert.diba.cat/members/gomezscrl
[3] https://governobert.diba.cat/news/2023/03/06/opengovweek2023-sessio-anonimitzacio-de-dades-documents-administratius-que-shan-de-p
[4] https://governobert.diba.cat/news/2023/03/10/campanyes-de-sensibilitzacio-acces-informacio-publica
[5] https://governobert.diba.cat/wiki/acces-informacio-publica
[6] https://governobert.diba.cat/forums/foro-de-comunitat-goit/acces-informacio-publica
[7] https://governobert.diba.cat/node/1905