Discussió

Moro Cordero, M. Ascensión

Bones,

El nostre Comitè Antifrau també ja constituït NO incorpora a càrrecs electes...personalment crec que no és recomanable per poder garantir precisament la independència d'aquest Comitè...

Salutacions i bon estiu!

Benedicto, Sergi
Bon dia, En el nostre cas (Ajuntament de Mataró) la composició és només tècnica amb representació del serveis de gestió econòmica, secretaria, recursos humans, compres i contractació, intervenció i el servei d'Estratègia i Governança (com a competent en matèria d'integritat institucional i encarregat de coordinar la gestió dels fons Next). En cap moment ens vam plantejar que tingués participació d'electes. I malgrat tot no deixa de ser una qüestió controvertida políticament (qui forma part -noms i càrrec- de la Comissió és una pregunta que ens han fet els grups municipals). Respecte el paper de l'oposició, informem en Comissió Informativa aproximadament cada trimestre sobre els treballs que ha dut a terme la Comissió Antifrau i el seguiment del compliment del Pla aprovat. També hem fet alguna sessió específica amb tots els grups municipals fora de la Comissió Informativa quan ho han demanat o el Govern ha considerat que la qüestió ho requeria. Intentem que els acords tinguin el màxim consens possible de manera que en el tracte amb l'oposició hi esmercem el temps que calgui perquè la informació i els criteris siguin el màxim de compartits possible políticament, però sempre en l'esfera política i els seus òrgans. Cordialment,
Brunet Rivero, Míriam

Crec que l'oposició també hi hauria de tenir presència. Encara que sigui com a convidats, amb veu però sense vot. És un exercici de transparència i control que evitaria molts malentesos (a la Comissió de Transparència i BG; A la dels FNX o antifrau, només personal tècnic)

Serra Bigas, Teresa

Bon dia,

Nosaltres també estem treballant amb la redacció del Pla de Mesures Antifrau, i ens hem plantejat el mateix dubte, i a hores d'ara la nostre idea és constituir aquest comité merament tècnica i sense incorporar els electes.

No sé si aquells que ja el tingui implantat, ens podeu ajudar.

Gràcies per tot,

González Ramos, Lídia

Bon dia,

nosaltres vam tenir els mateixos dubtes, si incorporàvem els electes o no, i finalment es va decidir que no (decisió presa amb el vistiplau de l'alcalde), que la Comissió Antifrau estaria formada només per personal tècnic. En el nostre cas està formada per: secretari, interventor, tresorera, cap de RH, tècnic de serveis jurídics, tècnica de contractació i cap de Govern Obert.

salutacions,

Roig Mestre, Joan Miquel

Bon dia,

Estem treballant en la redacció del pla antifrau i en relació amb la composició del comitè antifrau tenim dubtes. Hem vist que en molts ajuntaments el presideix l'alcaldia però ens preguntem si no podria ser un òrgan eminentment tècnic i, si hi intervenen els electes, si hi hauria d'haver representació dels diferents grups polítics.

Com ho plantegeu?

Moltes gràcies,