Jornada sobre dades obertes i patrimoni natural

El passat dijous 30 de novembre va tenir lloc al Castell de Montesquiu la Jornada tècnica "Dades obertes sobre patrimoni natural: com les podem oferir i aprofitar, els municipis?", amb l'objectiu de posar en valor els beneficis que genera oferir dades obertes per als propis ajuntaments i veure, alhora, com els consistoris poden aprofitar les dades obertes sobre patrimoni natural per a una millor gestió del territori.

L'obertura de la jornada va anar a càrrec del Diputat Adjunt d'Espais Naturals Jesús Calderer, i va anar seguida d'una ponència marc compartida a càrrec del Responsable de Govern Obert de la Diputació Carles Agustí i l'expert i CEO de l'empresa Desidedatum Marc Garriga. Posteriorment es va presentar el nou portal de dades obertes de la Dipuatació a càrrec d'Oriol Roselló de l'equip de dades obertes, i després tot un seguit d'experiències municipals o d'àmbit: Gavà, Manlleu, l'Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial de la Diputació i Dades obertes per a la prevenció d’incendis. El cas del decaïment dels boscos del Maresme. La jornada va acabar amb un debat amb tots els ponents.

A la jornada es va poder veure la utilitat i la transversalitat de les dades obertes, presents a tots els sectors, remarcant-se la necessitat de reutilització i aprofitament de les mateixes també per a la gestió interna dels ajuntaments o empreses.