#DibaOberta al Congrés Internacional de Yinchuan (Ningxia, Xina)

Una delegació d’una quinzena de catalans entre empreses, experts i representants d’institucions, va assistir al Congrés sobre innovació i Smart cities recentment celebrat a la ciutat xinesa de Yinchuan (Ningxia, Xina). Més de 1.000 delegats, 300 d’ells de tot el món, es van donar cita a Yinchuan al Congrés on sota el títol “Smart City: Governance, life and industry” es van debatre els principals avenços i projectes a nivell mundial en aquest terreny. Entre aquests projectes, i en una de les exposicions, es va parlar, en l'apartat de governança, del projecte #DibaOberta, l’aposta de la Diputació de Barcelona pel Govern Obert i per tant per la transparència, les dades obertes i la participació ciutadana, que ha despertat l’interès de diversos municipis i institucions de tot el món.

L’Alcalde de Yinchuan va fer l’obertura del Congrés. Yinchuan és la capital de la regió autònoma de Ningxia a la Xina, ciutat de recent creació amb 1’6 milions d’habitants i que ha fet de l’Smart City el seu model de construcció, evolució i econòmic, convertint-la en referent en aquest terreny a nivell de la Xina i Àsia.