Jornades de democràcia directa de l'Ajuntament de Barcelona

dimarts
Juny 2017
Data de finalització: dimecres, 28/06/2017 - 14:15

Els propers dies 27 i 28 de juny tindran lloc a Barcelona les “Jornades sobre Democràcia Directa” que organitza l’Ajuntament de Barcelona a la Sala Polivalent d’El Born CCM. Així, durant aquests dos dies es reuniran a Barcelona experts tant a nivell nacional com internacional per debatre i reflexionar sobre aquesta vessant de la democràcia.

Aquesta iniciativa té com a principal objectiu el poder reflexionar sobre la democràcia directa, a través del debat i de compartir experiències que han tingut lloc arreu del món. D’aquesta manera, es podran plantejar llurs avantatges i riscos, partint del convenciment que la millora del sistema democràtic té, en aquest àmbit, un ampli camp d’acció en el que avançar

Cal tenir en compte que la participació ciutadana té una forma molt concreta d’expressió en els canals de democràcia directa, mitjançant els quals, la ciutadania decideix sense intermediaris determinades actuacions públiques. Aquests canals, que aquí han estat poc utilitzats, tenen un enorme recorregut a molts països i s’han desplegat a diferents ciutats i Estats del món amb una extensa diversitat de manifestacions. Des dels referèndums revocatoris de Califòrnia a les iniciatives ciutadanes de Suïssa, hi ha un grapat d’experiències diferents que mostren aquesta gran varietat.

Per consultar el programa de les jornades i per realitzar la inscripció cliqueu Aquí