XVII Conferència Internacional de l'Organització Internacional de Democràcia Participativa (OIDP) a Montreal

divendres
Juny 2017
Data de finalització: dilluns, 19/06/2017 - 13:00

L'Organització Internacional de Democràcia Participativa (OIDP) convoca el seu Congrés anual que com sempre acollirà la ciutat que ostenta la Presidència de l'organització, en aquest cas Montreal (Quebec) per al proper 16 i fins el 19 de juny.

L'OIDP la conformen més de 700 governs, ciutats, institucions i associacions i és la xarxa mundial més gran en matèria de participació ciutadana i govern obert. A la pràctica és l'organització mundial en la matèria. Amb seu mundial a Barcelona, té una presidència rotatòria anual que és l'encarregada de dirigir l'organització durant un any i organitzar el Congrés, convertint la ciutat que ostenta la Presidència durant uns dies en capital mundial de la participació ciutadana i el Govern Obert.

L'objectiu de l'OIDP és la difusió al món de la democràcia participativa i de les diferents fórmules de Govern Obert. En l'actualitat la ciutat moçambiquesa de Matola n'ostenta la Presidència, que passarà a mans de Montreal durant la celebració del Congrés.

El Congrés és obert a tothom, i durant el mateix es celebrarà l'Assemblea General de l'OIDP, per als membres de l'organització, en la qual s'escollirà nova Junta i Presidència i es poden treballar els següents punts segons ha informat l'organització:

-              Presentar candidatura per presidir l’OIDP l’any 2018 (Fins al 4 de juny)

-              Presentar candidatura per presidir l’OIDP l’any 2019 (Fins al 4 de juny)

-              Presentar candidatura per coordinar una Antena Regional

-              Presentar candidatura per formar part del Comitè Directiu

-              Presentar una proposta de grup de treball

-              Presentar una proposta d'activitat

-              Proposar una modificació en el Reglament

-              Realitzar un comentari general sobre l'organització

A Catalunya l'OIDP compta amb prop de 50 Ajuntaments, institucions o associacions adherides, entre ells la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya o l'Ajuntament de Barcelona.

Per informació, programa i inscripcions clicar Aquí